SMTMC : South Mediterranean Tunisian Maintenance Centre of Excellence |
- Grant no:
- Programme: Erasmus+
- Période: 2021-09-01 - 2024-08-31
- Site Web: https://smtmc.org/smtmc2021/
The SM-TMC (Southern Mediterranean Maintenance Centre of Excellence) project, led by the University of Sfax, establishes, among others, a framework for Higher Education in Maintenance Engineering to equip students with competences in Industry, Informatics and Communications to lead generic maintenance skills and, in particular, Maintenance 4.0. The SM-TMC project's innovative element is the concept of connecting higher education with industry training and the establishment of common channels of collaboration between university and industry. The goal is to train highly skilled graduates, increasing their employability rate, on the one hand, and to improve the abilities of company employees, accelerating the innovation process and company growth on the other.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2021-09-01 - 2024-08-31
- Site Web: https://smtmc.org/smtmc2021/
The SM-TMC (Southern Mediterranean Maintenance Centre of Excellence) project, led by the University of Sfax, establishes, among others, a framework for Higher Education in Maintenance Engineering to equip students with competences in Industry, Informatics and Communications to lead generic maintenance skills and, in particular, Maintenance 4.0. The SM-TMC project's innovative element is the concept of connecting higher education with industry training and the establishment of common channels of collaboration between university and industry. The goal is to train highly skilled graduates, increasing their employability rate, on the one hand, and to improve the abilities of company employees, accelerating the innovation process and company growth on the other.
TECHLOG : echnological Transfer for Logistics Innovation in Mediterranean area TECHLOG |
- Grant no: B_A.2.1_0175 TECHLOG
- Programme: ENICBC MED
- Période: 2021-07-06 - 2024-01-05
- Site Web: https://www.enicbcmed.eu/fr/projets/techlog
Renforcer les liens entre la recherche et l’industrie dans le secteur trans(portuaire) en créant un espace transfrontalier UE-MED permanent où les organisations de recherche et l’industrie (trans)portuaire pourront codévelopper, tester et partager de nouvelles Initiatives de Transfert Technologique basées sur les technologies avancées de simulation
- Programme: ENICBC MED
- Période: 2021-07-06 - 2024-01-05
- Site Web: https://www.enicbcmed.eu/fr/projets/techlog
Renforcer les liens entre la recherche et l’industrie dans le secteur trans(portuaire) en créant un espace transfrontalier UE-MED permanent où les organisations de recherche et l’industrie (trans)portuaire pourront codévelopper, tester et partager de nouvelles Initiatives de Transfert Technologique basées sur les technologies avancées de simulation
MedSNAIL : Sustainable Networks for Agro-food Innovation Leading in the Mediterranean |
- Grant no: A_A.1.2_0261_MedSNAIL
- Programme: ENI CBCMED
- Période: 2020-09-01 - 2023-08-31
- Site Web: http://www.enicbcmed.eu/fr/projets/medsnail
De nombreux défis menacent le secteur agroalimentaire en Méditerranée, comme la perte progressive des variétés locales, une forte fragmentation sectorielle, la pauvreté rurale (touchant principalement les femmes), la capacité d’investissement limitée des entrepreneurs ruraux, le manque de formation sur la durabilité socio-environnementale ainsi que des capacités limitées en matière de planification et de marketing. En outre, les réglementations de l’UE en matière de sécurité alimentaire constituent un obstacle pour de nombreux petits producteurs des pays non-membres de l’UE. MedSNAIL s’attaquera à ces problèmes en favorisant l’amélioration et le développement des chaînes de valeur dans l’agriculture traditionnelle à petite échelle afin d’offrir davantage d’opportunités commerciales. Le projet se base sur l’expérience et les méthodes consolidées du SlowFood, une organisation internationale visant à promouvoir l’alimentation traditionnelle en mettant l’accent sur la préservation de la biodiversité.
- Programme: ENI CBCMED
- Période: 2020-09-01 - 2023-08-31
- Site Web: http://www.enicbcmed.eu/fr/projets/medsnail
De nombreux défis menacent le secteur agroalimentaire en Méditerranée, comme la perte progressive des variétés locales, une forte fragmentation sectorielle, la pauvreté rurale (touchant principalement les femmes), la capacité d’investissement limitée des entrepreneurs ruraux, le manque de formation sur la durabilité socio-environnementale ainsi que des capacités limitées en matière de planification et de marketing. En outre, les réglementations de l’UE en matière de sécurité alimentaire constituent un obstacle pour de nombreux petits producteurs des pays non-membres de l’UE. MedSNAIL s’attaquera à ces problèmes en favorisant l’amélioration et le développement des chaînes de valeur dans l’agriculture traditionnelle à petite échelle afin d’offrir davantage d’opportunités commerciales. Le projet se base sur l’expérience et les méthodes consolidées du SlowFood, une organisation internationale visant à promouvoir l’alimentation traditionnelle en mettant l’accent sur la préservation de la biodiversité.
PAVE : PREVENTING AND ADDRESSING VIOLENT EXTREMISM THROUGH COMMUNITY RESILIENCE |
- Grant no: 870769
- Programme: H2020
- Période: 2020-09-01 - 2023-08-31
- Site Web: https://www.pave-project.eu/
3 partners from 12 countries: The European research project PAVE aims to examine driving and mitigating factors of radicalisation and violent extremism in the Balkans and MENA region. In the light of an increase in radicalism and violent extremism in Europe and worldwide, there is a growing need for a common political strategy and effective prevention measures. PAVE aims to tackle the global issue of radicalisation by examining its root causes and driving factors. Based on a participatory and inter-regional approach, we aim to advance evidence-based knowledge on violent extremism in the broader Middle East and North Africa (MENA) region and the Western Balkans, and to strengthen the capacity of policy-makers and community leaders for an effective prevention strategy between the European Union and its neighbourhood.
- Programme: H2020
- Période: 2020-09-01 - 2023-08-31
- Site Web: https://www.pave-project.eu/
3 partners from 12 countries: The European research project PAVE aims to examine driving and mitigating factors of radicalisation and violent extremism in the Balkans and MENA region. In the light of an increase in radicalism and violent extremism in Europe and worldwide, there is a growing need for a common political strategy and effective prevention measures. PAVE aims to tackle the global issue of radicalisation by examining its root causes and driving factors. Based on a participatory and inter-regional approach, we aim to advance evidence-based knowledge on violent extremism in the broader Middle East and North Africa (MENA) region and the Western Balkans, and to strengthen the capacity of policy-makers and community leaders for an effective prevention strategy between the European Union and its neighbourhood.
MICAFRICA : Towards a North-African Consortium of the Human Microbiome (NACHM) through strengthening the Capacities in Microbiome Analysis for Human Diseases at University of Sfax |
- Grant no: 952583
- Programme: H2020
- Période: 2020-05-01 - 2023-04-30
- Site Web: https://micafrica.eu
In order to become a regional leader in the analysis of human microbiome and its relationship to diseases, USFAX — through the MICAfrica Twinning project — aims to increase its staff capacities in:
Using standardized metagenomic approaches for analyzing the human microbiome
Identifying microbial effectors by functional metagenomics strategy and whether they affect the host response in microbiome-associated diseases
Setting-up and then coordinating a regional effort that we have named “the North African Human Microbiome Consortium” (NAHMC).
- Programme: H2020
- Période: 2020-05-01 - 2023-04-30
- Site Web: https://micafrica.eu
In order to become a regional leader in the analysis of human microbiome and its relationship to diseases, USFAX — through the MICAfrica Twinning project — aims to increase its staff capacities in:
Using standardized metagenomic approaches for analyzing the human microbiome
Identifying microbial effectors by functional metagenomics strategy and whether they affect the host response in microbiome-associated diseases
Setting-up and then coordinating a regional effort that we have named “the North African Human Microbiome Consortium” (NAHMC).
HEALING : Developing a Multidisciplinary Diploma on Art Therapy in Health Education |
- Grant no: 610134-1-2019-1-JO-EPPKA2-CBHE-JP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2020-01-15 - 2023-01-14
- Site Web: http://sites.ju.edu.jo/en/healing/Home.aspx
The main objective of the project is to represent and encourage the development of Arts Therapy education in partner countries, in particular, to design professional educational program (e-learning package) that will enable all staff and students working with patients with long term conditions to offer their patients art-based therapeutic activities. The consortium will collaborate to create materials for the eLearning package of vocational training for staff and students in how to use the arts as a therapeutic tool. This new learning package will enable staff from a variety of professional backgrounds to include the arts as part of their therapeutic work. The Arts Therapies include paint therapy, dance therapy, drama therapy and music therapy. European countries will share their experiences and knowledge of how the arts can be used in different cultural and medical settings through conducting training workshops.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2020-01-15 - 2023-01-14
- Site Web: http://sites.ju.edu.jo/en/healing/Home.aspx
The main objective of the project is to represent and encourage the development of Arts Therapy education in partner countries, in particular, to design professional educational program (e-learning package) that will enable all staff and students working with patients with long term conditions to offer their patients art-based therapeutic activities. The consortium will collaborate to create materials for the eLearning package of vocational training for staff and students in how to use the arts as a therapeutic tool. This new learning package will enable staff from a variety of professional backgrounds to include the arts as part of their therapeutic work. The Arts Therapies include paint therapy, dance therapy, drama therapy and music therapy. European countries will share their experiences and knowledge of how the arts can be used in different cultural and medical settings through conducting training workshops.
WINTEX : Tisser l’innovation entre les universités et l’industrie du secteur textile tunisien |
- Grant no: 610373-EPP-1-2019-1-ES-EPPKA2-CBHE-JP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2020-01-15 - 2023-01-14
- Site Web: http://wintexproject.eu/
Le projet WINTEX vise à combler le manque de services spécialisés dans le secteur textile tunisien avec la création de trois centres textiles d’innovation situés dans les universités participantes en Tunisie: Université de Sfax, Université de Monastir et l’Institut Supérieur des ?tudes Technologiques de Ksar Hellal -ISET.
Le projet favorisera la collaboration entre les organisations européennes participantes et celles de la Tunisie, en créant un réseau qui pourrait être bénéfique à l’industrie textile tunisienne.
WINTEX mettra en œuvre des activités impliquant le renforcement des capacités du personnel pour les nouveaux centres, l’équipement des centres, des services pilotes pour promouvoir le transfert de technologies, des ateliers et le lancement du conseil académique de l’industrie textile en tant que catalyseur de l’action.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2020-01-15 - 2023-01-14
- Site Web: http://wintexproject.eu/
Le projet WINTEX vise à combler le manque de services spécialisés dans le secteur textile tunisien avec la création de trois centres textiles d’innovation situés dans les universités participantes en Tunisie: Université de Sfax, Université de Monastir et l’Institut Supérieur des ?tudes Technologiques de Ksar Hellal -ISET.
Le projet favorisera la collaboration entre les organisations européennes participantes et celles de la Tunisie, en créant un réseau qui pourrait être bénéfique à l’industrie textile tunisienne.
WINTEX mettra en œuvre des activités impliquant le renforcement des capacités du personnel pour les nouveaux centres, l’équipement des centres, des services pilotes pour promouvoir le transfert de technologies, des ateliers et le lancement du conseil académique de l’industrie textile en tant que catalyseur de l’action.
MUSAE : Multidisciplinary Skills for Artists' Entrepreneurship |
- Grant no: 609821-EPP-1-2019-1-IT-EPPKA2-CBHE-JP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2020-01-15 - 2023-01-14
- Site Web: https://musae.polito.uz
The main aim of the project is to develop Bachelor’s degree program in the field of Entrepreneurs in Arts to prepare future artists in order to enhance in a more effective way their (self) employability and the capacity to access the Creative Economy, as well as establish connections with the other national partners via gaining knowledge about cultural entrepreneurship and arts marketing.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2020-01-15 - 2023-01-14
- Site Web: https://musae.polito.uz
The main aim of the project is to develop Bachelor’s degree program in the field of Entrepreneurs in Arts to prepare future artists in order to enhance in a more effective way their (self) employability and the capacity to access the Creative Economy, as well as establish connections with the other national partners via gaining knowledge about cultural entrepreneurship and arts marketing.
Pactum : Projecting Academic Capacities with Tunisian Universities through Master courses |
- Grant no: 618888-EPP-1-2020-1-IT-EPPKA2-CBHE-JP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2020-01-15 - 2023-01-14
- Site Web: https://pactum-project.eu/mod/page/view.php?id=1
PACTUM is a capacity-building project aiming to develop a high-quality, multi-disciplinary and stimulating program in social, political and behavioral sciences. The target country of this project is Tunisia, a key partner for European Union Higher Education Institutions. Tunisian universities have recently undergone a remarkable transformation, which is bound to, and complements, the processes of modernization and democratization of the political system. Academic cooperation in a delicate and rapidly evolving field like that of social sciences – and in particular those disciplines which are central to the formation of future ruling classes and higher civil servants – is a crucial test for prospective cooperation among Tunisian HEIs and European HEIs engaging with capacity building activities. The goals of the project – exchange of degree planning experiences in the field of social sciences, organization of preparatory summer schools, design of a vocational master’s course and involvement of social actors and public administration – converge on the crucial need to boost positive impact on students and mutual enrichment between European and Tunisian academics. The Pactum project, co-funded by the European Commission Erasmus+ program, aims at sharing best practices and knowledge I the field of social sciences, with a special focus on modernization, sustainability, and Internationalization of the Higher Education system in Tunisia. Pactum's main outcomes will be an integrating Master Program and a series of five summer schools dedicated to sustainability, good governance and public administration, democratic theories, and participation in the Mediterranean area. All these activities will be held at five Tunisian universities and will involve three European Universities,
- Programme: Erasmus+
- Période: 2020-01-15 - 2023-01-14
- Site Web: https://pactum-project.eu/mod/page/view.php?id=1
PACTUM is a capacity-building project aiming to develop a high-quality, multi-disciplinary and stimulating program in social, political and behavioral sciences. The target country of this project is Tunisia, a key partner for European Union Higher Education Institutions. Tunisian universities have recently undergone a remarkable transformation, which is bound to, and complements, the processes of modernization and democratization of the political system. Academic cooperation in a delicate and rapidly evolving field like that of social sciences – and in particular those disciplines which are central to the formation of future ruling classes and higher civil servants – is a crucial test for prospective cooperation among Tunisian HEIs and European HEIs engaging with capacity building activities. The goals of the project – exchange of degree planning experiences in the field of social sciences, organization of preparatory summer schools, design of a vocational master’s course and involvement of social actors and public administration – converge on the crucial need to boost positive impact on students and mutual enrichment between European and Tunisian academics. The Pactum project, co-funded by the European Commission Erasmus+ program, aims at sharing best practices and knowledge I the field of social sciences, with a special focus on modernization, sustainability, and Internationalization of the Higher Education system in Tunisia. Pactum's main outcomes will be an integrating Master Program and a series of five summer schools dedicated to sustainability, good governance and public administration, democratic theories, and participation in the Mediterranean area. All these activities will be held at five Tunisian universities and will involve three European Universities,
sfax-forward : Cultural heritage in South Tunisia: promoting interdisciplinary and participatory sciences for an inclusive society |
- Grant no: 857269
- Programme: H2020
- Période: 2019-09-01 - 2022-08-31
- Site Web: https://sfaxforward.eu/
Founded upon a systemic and integrated conception of Heritage, the SfaxForward project pursues an interdisciplinary and participatory approach to research, with the goal of critically surveying, perennializing, promoting and developing the rich archaeological, historical, civilizational and artistic Heritage of Southern Tunisia. To that end, Sfaxforward plans to make the Maghreb House of the Humanities and Social Sciences of the University of Sfax a centre of excellence for the study of Cultural Heritage.
- Programme: H2020
- Période: 2019-09-01 - 2022-08-31
- Site Web: https://sfaxforward.eu/
Founded upon a systemic and integrated conception of Heritage, the SfaxForward project pursues an interdisciplinary and participatory approach to research, with the goal of critically surveying, perennializing, promoting and developing the rich archaeological, historical, civilizational and artistic Heritage of Southern Tunisia. To that end, Sfaxforward plans to make the Maghreb House of the Humanities and Social Sciences of the University of Sfax a centre of excellence for the study of Cultural Heritage.
SEED : STRENGTHENING THE SFAX UNIVERSITY EXPERTISE FOR DIAGNOSIS AND MANAGEMENT OF EPILEPTIC ENCEPHALOPATHIES |
- Grant no: 856592
- Programme: H2020
- Période: 2019-09-01 - 2022-08-31
- Site Web: http://seedtwinning.com/
SEED is a twinning project with the specific challenge to address networking gaps in the field of Epileptic Encephalopathy (EE) between the Sfax University (SU) in Tunisia and two European leaders in the related domain: Université d’Aix-Marseille (AMU) in France and Universiteit Antwerpen (UA) in Belgium.
- Programme: H2020
- Période: 2019-09-01 - 2022-08-31
- Site Web: http://seedtwinning.com/
SEED is a twinning project with the specific challenge to address networking gaps in the field of Epileptic Encephalopathy (EE) between the Sfax University (SU) in Tunisia and two European leaders in the related domain: Université d’Aix-Marseille (AMU) in France and Universiteit Antwerpen (UA) in Belgium.
NEPREV : Setting up a multidisciplinary joint master degree dedicated to the Next Production Revolution |
- Grant no: 609702-EPP-1-2019-1-IT-EPPKA2-CBHE-JP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2019-09-01 - 2022-08-31
- Site Web: https://neprev.com/
The present project aims to create a new master in the field of engineering with an innovative program that is encompassing three different focal areas, namely “Industry 4.0”, “Renewable Energy” and “Management of Innovation & Entrepreneurship”.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2019-09-01 - 2022-08-31
- Site Web: https://neprev.com/
The present project aims to create a new master in the field of engineering with an innovative program that is encompassing three different focal areas, namely “Industry 4.0”, “Renewable Energy” and “Management of Innovation & Entrepreneurship”.
INSAF-FEM : Innovation Sociale et Technologie pour une Meilleure Employabilité des Femmes Tunisiennes |
- Grant no: 610190-EPP-1-2019-1-ES-EPPKA2-CBHE-JP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2019-09-01 - 2022-08-31
- Site Web: http://www.insaf-fem.tn/
Le projet Technologie et Innovation Sociale Pour une Meilleure Employabilité des Femmes Tunisiennes (INSAF-Fem) compte avec le soutien de la Union Européenne (Programme Erasmus+, K2 Capacity Building Cooperation for innovation and the exchange of good practices- Capacity Building in the field of Higher Education) et sa durée est de trois ans (du 15 janvier 2020 au 14 janvier 2023). Le projet est coordonné par l’Université de Cadix (Espagne) et co-coordonné par l’Université de Sfax (Tunisie) et participent les universités suivantes : Université de Galatasaray (Turquie), Université de Parthenope (Italie), Université de Gabès (Tunisie), Université de Kairouan (Tunisie) et Université de Monastir (Tunisie). Parmi les partenaires associés le projet compte avec le Ministère de la Femme, de la Famille, de l’Enfance et des Personnes Agées (Tunisie) ; l’Association Féminine pour la Protection de la Famille (Tunisie) et l’Union Nationale de la Femme Tunisienne de Sfax (Tunisie).
- Programme: Erasmus+
- Période: 2019-09-01 - 2022-08-31
- Site Web: http://www.insaf-fem.tn/
Le projet Technologie et Innovation Sociale Pour une Meilleure Employabilité des Femmes Tunisiennes (INSAF-Fem) compte avec le soutien de la Union Européenne (Programme Erasmus+, K2 Capacity Building Cooperation for innovation and the exchange of good practices- Capacity Building in the field of Higher Education) et sa durée est de trois ans (du 15 janvier 2020 au 14 janvier 2023). Le projet est coordonné par l’Université de Cadix (Espagne) et co-coordonné par l’Université de Sfax (Tunisie) et participent les universités suivantes : Université de Galatasaray (Turquie), Université de Parthenope (Italie), Université de Gabès (Tunisie), Université de Kairouan (Tunisie) et Université de Monastir (Tunisie). Parmi les partenaires associés le projet compte avec le Ministère de la Femme, de la Famille, de l’Enfance et des Personnes Agées (Tunisie) ; l’Association Féminine pour la Protection de la Famille (Tunisie) et l’Union Nationale de la Femme Tunisienne de Sfax (Tunisie).
RAQMYAT : Stratégies numériques pour la formation doctorale en sciences humaines et sociales en Tunisie |
- Grant no: 610216-EPP-1-2019-1-FR-EPPKA2-CBHE-JP
- Programme: erasmus+
- Période: 2019-09-01 - 2022-08-31
- Site Web: https://raqmyat.hypotheses.org/
Le contexte politique et social né de la révolution tunisienne de 2011 et de la transition démocratique qui a suivi met en lumière le recours nécessaire aux Sciences Humaines et Sociales (SHS) pour penser les transformations en cours et nourrir les débats au sein de la société tunisienne. Dans ce contexte, l’amélioration de la qualité des formations offertes par les écoles doctorales en SHS revêt une importance stratégique. Le projet Raqmyat contribuera à l’apparition d’un nouveau paradigme de formation doctorale en Sciences Humaines et Sociales en Tunisie. Cet objectif général sera traité sous l’angle du développement des pratiques liées à l’inclusion des SHS numériques et du renforcement des compétences transversales dans les parcours doctoraux de sept universités tunisiennes. D’ici 2022, chaque école doctorale bénéficiaire se dotera d’une stratégie de développement numérique. Un ensemble de huit formations en ligne sera constitué afin d’initier un maximum de doctorants au sein des universités partenaires aux humanités numériques et à l’utilisation des outils numériques pour la recherche. Les enseignants tunisiens seront formés à l’exploitation de ces modules ainsi qu’à l’ingénierie pédagogique pour des formations à distance. Raqmyat insistera sur le développement des « soft skills » liés au numérique afin d’améliorer l’employabilité des doctorants. Chaque université tunisienne organisera au cours du projet une doctoriale permettant aux étudiants de mettre en pratique leurs compétences de recherche en partenariat avec des acteurs socio-professionnels pour le traitement de problématiques économiques et sociales, nationales ou régionales, liées au développement numérique. En parallèle, deux écoles d’été permettront la consolidation d’un groupe euro-tunisien de doctorants en SHS qui sera fondateur de la plateforme communautaire de diffusion des travaux de recherche en humanités numériques, Raqmyat SHS.
- Programme: erasmus+
- Période: 2019-09-01 - 2022-08-31
- Site Web: https://raqmyat.hypotheses.org/
Le contexte politique et social né de la révolution tunisienne de 2011 et de la transition démocratique qui a suivi met en lumière le recours nécessaire aux Sciences Humaines et Sociales (SHS) pour penser les transformations en cours et nourrir les débats au sein de la société tunisienne. Dans ce contexte, l’amélioration de la qualité des formations offertes par les écoles doctorales en SHS revêt une importance stratégique. Le projet Raqmyat contribuera à l’apparition d’un nouveau paradigme de formation doctorale en Sciences Humaines et Sociales en Tunisie. Cet objectif général sera traité sous l’angle du développement des pratiques liées à l’inclusion des SHS numériques et du renforcement des compétences transversales dans les parcours doctoraux de sept universités tunisiennes. D’ici 2022, chaque école doctorale bénéficiaire se dotera d’une stratégie de développement numérique. Un ensemble de huit formations en ligne sera constitué afin d’initier un maximum de doctorants au sein des universités partenaires aux humanités numériques et à l’utilisation des outils numériques pour la recherche. Les enseignants tunisiens seront formés à l’exploitation de ces modules ainsi qu’à l’ingénierie pédagogique pour des formations à distance. Raqmyat insistera sur le développement des « soft skills » liés au numérique afin d’améliorer l’employabilité des doctorants. Chaque université tunisienne organisera au cours du projet une doctoriale permettant aux étudiants de mettre en pratique leurs compétences de recherche en partenariat avec des acteurs socio-professionnels pour le traitement de problématiques économiques et sociales, nationales ou régionales, liées au développement numérique. En parallèle, deux écoles d’été permettront la consolidation d’un groupe euro-tunisien de doctorants en SHS qui sera fondateur de la plateforme communautaire de diffusion des travaux de recherche en humanités numériques, Raqmyat SHS.
InSIDE : Including Students with Impairments in Distance Education |
- Grant no: 598763-EPP-1-2018-1- EL-EPPKA2-CBHE-JP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2018-09-01 - 2021-08-31
- Site Web: https://www.inside-project.org/
InSIDE (Including Student with Impairments in Distance Education) – Inclusion des Etudiants en situation de Handicap dans l’Education à distance) est un projet sur le renforcement des capacités dans l’enseignement supérieur (Erasmus +) qui vise à développer des programmes d’Enseignement à Distance accessibles, inclusifs et efficaces sur le plan éducatif pour les personnes ayant des déficiences visuelles, auditives et de mobilité (ViHeMo) avec une conception centrée sur l’utilisateur. Les actions de ce projet seront structurées selon 3 volets: a) Equipements pédagogiques, b) Système de diffusion (Education à distance), c) Efficacité et approches pédagogiques. Onze universités du Maghreb (4 du Maroc, 4 d’Algérie et 3 de la Tunisie) bénéficieront de l’expérience des universités Européennes en la matière: l’Université de Macédoine (Grèce), l’Université nationale et Kapodistrienne d’Athènes (Grèce) et l’Université Johannes Kepler (Autriche). Il s’agit de mettre en œuvre des programmes d’Education à Distance (ED) pour dispenser des cours universitaires. Ces programmes fourniront des compétences clés pour la réadaptation professionnelle et offriront des possibilités d’apprentissage tout au long de la vie, d’amélioration des compétences et d’épanouissement personnel, dans le but ultime de proposer des solutions intelligentes aux problèmes liés à l’accès limité et de faire face à l’abandon des étudiants en situation de handicap en enseignement supérieur.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2018-09-01 - 2021-08-31
- Site Web: https://www.inside-project.org/
InSIDE (Including Student with Impairments in Distance Education) – Inclusion des Etudiants en situation de Handicap dans l’Education à distance) est un projet sur le renforcement des capacités dans l’enseignement supérieur (Erasmus +) qui vise à développer des programmes d’Enseignement à Distance accessibles, inclusifs et efficaces sur le plan éducatif pour les personnes ayant des déficiences visuelles, auditives et de mobilité (ViHeMo) avec une conception centrée sur l’utilisateur. Les actions de ce projet seront structurées selon 3 volets: a) Equipements pédagogiques, b) Système de diffusion (Education à distance), c) Efficacité et approches pédagogiques. Onze universités du Maghreb (4 du Maroc, 4 d’Algérie et 3 de la Tunisie) bénéficieront de l’expérience des universités Européennes en la matière: l’Université de Macédoine (Grèce), l’Université nationale et Kapodistrienne d’Athènes (Grèce) et l’Université Johannes Kepler (Autriche). Il s’agit de mettre en œuvre des programmes d’Education à Distance (ED) pour dispenser des cours universitaires. Ces programmes fourniront des compétences clés pour la réadaptation professionnelle et offriront des possibilités d’apprentissage tout au long de la vie, d’amélioration des compétences et d’épanouissement personnel, dans le but ultime de proposer des solutions intelligentes aux problèmes liés à l’accès limité et de faire face à l’abandon des étudiants en situation de handicap en enseignement supérieur.
MS@CPS : International Master of Science on Cyber Physical Systems |
- Grant no: 598750-EPP-1-2018-1- DE-EPPKA2-CBHE-JP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2018-09-01 - 2021-08-31
- Site Web: https://blogs.uni-siegen.de/
The International Master of Science on Cyber Physical Systems (MS@CPS) provides a specialized and unified view of the industry-oriented research field, aiming to prepare the students to be highly skilled analyser, designers and developers of both the software and hardware aspects for various industry related systems and applications in the context of CPS. By enrolling in this program, the students will interact with people from several distinct countries, with diverse cultural backgrounds to promote globalization and technological development based on students’ choices and expectations.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2018-09-01 - 2021-08-31
- Site Web: https://blogs.uni-siegen.de/
The International Master of Science on Cyber Physical Systems (MS@CPS) provides a specialized and unified view of the industry-oriented research field, aiming to prepare the students to be highly skilled analyser, designers and developers of both the software and hardware aspects for various industry related systems and applications in the context of CPS. By enrolling in this program, the students will interact with people from several distinct countries, with diverse cultural backgrounds to promote globalization and technological development based on students’ choices and expectations.
GEOMAG : Renforcement des capacités en Géomatique appliquée à l'AgricuLture et à l'Environnement en Tunisie |
- Grant no: 598217-EPP-1-2018-1- TN-EPPKA2-CBHE-JP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2018-09-01 - 2021-08-31
- Site Web: http://geomag.uvt.tn/
Le projet GEOMAG a pour objectif principal de contribuer à mieux organiser et à optimiser la gestion du secteur et du territoire agricole et de l’environnement en Tunisie à travers une meilleure utilisation de la Géomatique. Le projet aborde les 4 priorités suivantes : Environnement, Ingénierie et techniques apparentées, TIC, Agriculture, sylviculture et halieutiques.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2018-09-01 - 2021-08-31
- Site Web: http://geomag.uvt.tn/
Le projet GEOMAG a pour objectif principal de contribuer à mieux organiser et à optimiser la gestion du secteur et du territoire agricole et de l’environnement en Tunisie à travers une meilleure utilisation de la Géomatique. Le projet aborde les 4 priorités suivantes : Environnement, Ingénierie et techniques apparentées, TIC, Agriculture, sylviculture et halieutiques.
SAGESSE : Amélioration de la Gouvernance dans le système de l’Enseignement Supérieur en Tunisie |
- Grant no: 586339-EPP-1-2017-1-IT-EPPKA2-CBHE-SP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2017-10-15 - 2020-10-14
- Site Web: http://www.sagesseproject.eu/fr
Le projet SAGESSE, Amélioration de la Gouvernance dans le système de l’EnSeignement Supérieur en Tunisie, cofinancé par le programme Erasmus+ de l’Union Européenne, vise à moderniser le système d’enseignement supérieur en Tunisie en renforçant son système d’assurance qualité, les mécanismes de gouvernance et de financement basés sur les résultats. En promouvant l’autonomie des universités en matière de ressources humaines, académique mais surtout financière, le projet contribuera ainsi à améliorer l’employabilité des diplômés et promouvoir l’innovation et la recherche. Le projet s’inscrit dans le processus de réforme de l’enseignement supérieur en Tunisie pour une amélioration de la gouvernance universitaire et de l’autonomie des universités. Le plan stratégique pour la réforme de l’enseignement supérieur et la recherche scientifique en Tunisie (2015-2025) a fait de l'autonomie l'une des mesures clés pour la réussite de la réforme, qui définit la promotion de la bonne gouvernance comme l'un de ses 5 grands objectifs vers l'autonomie académique, pédagogique, scientifique, administrative et financière.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2017-10-15 - 2020-10-14
- Site Web: http://www.sagesseproject.eu/fr
Le projet SAGESSE, Amélioration de la Gouvernance dans le système de l’EnSeignement Supérieur en Tunisie, cofinancé par le programme Erasmus+ de l’Union Européenne, vise à moderniser le système d’enseignement supérieur en Tunisie en renforçant son système d’assurance qualité, les mécanismes de gouvernance et de financement basés sur les résultats. En promouvant l’autonomie des universités en matière de ressources humaines, académique mais surtout financière, le projet contribuera ainsi à améliorer l’employabilité des diplômés et promouvoir l’innovation et la recherche. Le projet s’inscrit dans le processus de réforme de l’enseignement supérieur en Tunisie pour une amélioration de la gouvernance universitaire et de l’autonomie des universités. Le plan stratégique pour la réforme de l’enseignement supérieur et la recherche scientifique en Tunisie (2015-2025) a fait de l'autonomie l'une des mesures clés pour la réussite de la réforme, qui définit la promotion de la bonne gouvernance comme l'un de ses 5 grands objectifs vers l'autonomie académique, pédagogique, scientifique, administrative et financière.
CONFIDE : Strengthening public health research capacity to inform evidence based policies in Tunisia |
- Grant no: 586291-EPP-1-2017-1-RO-EPPKA2-CBHE-JP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2017-10-15 - 2020-10-14
- Site Web: https://confide.publichealth.ro/
CONFIDE is a capacity building project financed by the European Commission through the Erasmus + Program aiming to strengthen public health research capacity and contribute to evidence based policies in Tunisia. CONFIDE is part of the European Commission ‘Cooperation’ program that aims to enhance transnational partnerships and build capacity in key development domains.
The duration of the project is 3 years (2017-2020) during which capacity building activities will contribute to strengthening the relations between higher education institutions and the wider economic and social environment by developing the higher education sector in three regions from Tunisia. The project will establish a sustainable Public Health research center, sustained by all project partners in the benefit of the three Tunisian Universities involved in the project.
The capacity building efforts will materialize in the Center for Evidence into Health Policy, established in Tunisia. The Center will have three headquarters, one in each Tunisian Partner University. The headquarters will be based in the University of Sfax, and will act as head office of the C4EHP.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2017-10-15 - 2020-10-14
- Site Web: https://confide.publichealth.ro/
CONFIDE is a capacity building project financed by the European Commission through the Erasmus + Program aiming to strengthen public health research capacity and contribute to evidence based policies in Tunisia. CONFIDE is part of the European Commission ‘Cooperation’ program that aims to enhance transnational partnerships and build capacity in key development domains.
The duration of the project is 3 years (2017-2020) during which capacity building activities will contribute to strengthening the relations between higher education institutions and the wider economic and social environment by developing the higher education sector in three regions from Tunisia. The project will establish a sustainable Public Health research center, sustained by all project partners in the benefit of the three Tunisian Universities involved in the project.
The capacity building efforts will materialize in the Center for Evidence into Health Policy, established in Tunisia. The Center will have three headquarters, one in each Tunisian Partner University. The headquarters will be based in the University of Sfax, and will act as head office of the C4EHP.
MAYA : Multi-disciplinArY integrated simulAtion and forecasting tools |
- Grant no:
- Programme: Erasmus+
- Période: 2017-10-15 - 2020-10-14
- Site Web: http://www.maya-project.eu/
MAYA aims at increasing the professionalism of young students by supporting the development of a new inter-university postgraduate Master on integrated water and agriculture management (IWAM) involving three Tunisian universities. In particular, the project intends to improve institutional and individual capacities and reduce the existing Tunisian constraints linked to the lack of scientific knowledge and technical expertise able to cope with complex issues. The new curriculum will take into account new approaches to tackle with environmental degradation focusing in particular on the quality and quantity of water resources and on the existing linkages between agriculture, water management and environment. The project will be developed carrying out the following steps: 1) An updated needs assessment of the curricula of the involved Tunisian universities related to water and agroecosystem management will be implemented; 2) Depending on the results of the previous step, a new high quality Master on IWAM will be defined; 3) a new e-learning environment will be implemented and new e-learning materials will be created by EU HEIs supported by local teachers and uploaded in the interactive e-learning platform which will be created and used to link the learning activities among the local HEIs and disseminate results and knowledge to other Tunisian universities and stakeholders; 4) 30 local teachers will be involved in an active training where they will learn new teaching and learning methodologies in the field of agricultural and water management to be further applied in the new Master 5) which will be implemented in each one of the local university addressing 60 students. During the Master students will be actively involved in the design of the logical framework of a VR educational game thus enhancing their cognitive capacities and allowing them to tackle complex issues.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2017-10-15 - 2020-10-14
- Site Web: http://www.maya-project.eu/
MAYA aims at increasing the professionalism of young students by supporting the development of a new inter-university postgraduate Master on integrated water and agriculture management (IWAM) involving three Tunisian universities. In particular, the project intends to improve institutional and individual capacities and reduce the existing Tunisian constraints linked to the lack of scientific knowledge and technical expertise able to cope with complex issues. The new curriculum will take into account new approaches to tackle with environmental degradation focusing in particular on the quality and quantity of water resources and on the existing linkages between agriculture, water management and environment. The project will be developed carrying out the following steps: 1) An updated needs assessment of the curricula of the involved Tunisian universities related to water and agroecosystem management will be implemented; 2) Depending on the results of the previous step, a new high quality Master on IWAM will be defined; 3) a new e-learning environment will be implemented and new e-learning materials will be created by EU HEIs supported by local teachers and uploaded in the interactive e-learning platform which will be created and used to link the learning activities among the local HEIs and disseminate results and knowledge to other Tunisian universities and stakeholders; 4) 30 local teachers will be involved in an active training where they will learn new teaching and learning methodologies in the field of agricultural and water management to be further applied in the new Master 5) which will be implemented in each one of the local university addressing 60 students. During the Master students will be actively involved in the design of the logical framework of a VR educational game thus enhancing their cognitive capacities and allowing them to tackle complex issues.
SAGESSE : |
- Grant no: 586339-EPP-1-2017-1-IT-EPPKA2-CBHE-SP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2017-10-15 - 2020-10-14
- Site Web: http://www.sagesseproject.eu/
Le projet SAGESSE, Amélioration de la Gouvernance dans le système de l’EnSeignement Supérieur en Tunisie, cofinancé par le programme Erasmus+ de l’Union Européenne, vise à moderniser le système d’enseignement supérieur en Tunisie en renforçant son système d’assurance qualité, les mécanismes de gouvernance et de financement basés sur les résultats.
En promouvant l’autonomie des universités en matière de ressources humaines, académique mais surtout financière, le projet contribuera ainsi à améliorer l’employabilité des diplômés et promouvoir l’innovation et la recherche. Le projet s’inscrit dans le processus de réforme de l’enseignement supérieur en Tunisie pour une amélioration de la gouvernance universitaire et de l’autonomie des universités. Le plan stratégique pour la réforme de l’enseignement supérieur et la recherche scientifique en Tunisie (2015-2025) a fait de l'autonomie l'une des mesures clés pour la réussite de la réforme, qui définit la promotion de la bonne gouvernance comme l'un de ses 5 grands objectifs vers l'autonomie académique, pédagogique, scientifique, administrative et financière.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2017-10-15 - 2020-10-14
- Site Web: http://www.sagesseproject.eu/
Le projet SAGESSE, Amélioration de la Gouvernance dans le système de l’EnSeignement Supérieur en Tunisie, cofinancé par le programme Erasmus+ de l’Union Européenne, vise à moderniser le système d’enseignement supérieur en Tunisie en renforçant son système d’assurance qualité, les mécanismes de gouvernance et de financement basés sur les résultats.
En promouvant l’autonomie des universités en matière de ressources humaines, académique mais surtout financière, le projet contribuera ainsi à améliorer l’employabilité des diplômés et promouvoir l’innovation et la recherche. Le projet s’inscrit dans le processus de réforme de l’enseignement supérieur en Tunisie pour une amélioration de la gouvernance universitaire et de l’autonomie des universités. Le plan stratégique pour la réforme de l’enseignement supérieur et la recherche scientifique en Tunisie (2015-2025) a fait de l'autonomie l'une des mesures clés pour la réussite de la réforme, qui définit la promotion de la bonne gouvernance comme l'un de ses 5 grands objectifs vers l'autonomie académique, pédagogique, scientifique, administrative et financière.
DARE : Dialogue about Radicalisation and Equality |
- Grant no: 725349
- Programme: H2020
- Période: 2017-09-01 - 2021-08-31
- Site Web: http://www.dare-h2020.org/
The DARE (Dialogue about Radicalisation and Equality) project includes 17 partners in 13 countries - Belgium, Croatia, France, Germany, Greece, Malta, Norway, Poland, Russian Federation, The Netherlands, Tunisia, Turkey and the UK - and will run for four years. Funded under the EU Horizon 2020 Framework Programme, it will investigate young people’s encounters with and agents of radicalisation, how they receive and respond to those calls, and how they make choices about the paths they take. The project aims to broaden understanding of radicalisation, demonstrate that it is not located in any one religion or community, and to explore the effects of radicalisation on society. DARE will focus on people aged between 12 and 30, as they are a key target of recruiters and existing research suggests they may be particularly receptive to radicalism. It will approach young people neither as victims nor perpetrators of radicalisation, but as engaged, reflexive, often passionate social actors who seek information they can trust, as they navigate a world in which calls to radicalisation are numerous.
- Programme: H2020
- Période: 2017-09-01 - 2021-08-31
- Site Web: http://www.dare-h2020.org/
The DARE (Dialogue about Radicalisation and Equality) project includes 17 partners in 13 countries - Belgium, Croatia, France, Germany, Greece, Malta, Norway, Poland, Russian Federation, The Netherlands, Tunisia, Turkey and the UK - and will run for four years. Funded under the EU Horizon 2020 Framework Programme, it will investigate young people’s encounters with and agents of radicalisation, how they receive and respond to those calls, and how they make choices about the paths they take. The project aims to broaden understanding of radicalisation, demonstrate that it is not located in any one religion or community, and to explore the effects of radicalisation on society. DARE will focus on people aged between 12 and 30, as they are a key target of recruiters and existing research suggests they may be particularly receptive to radicalism. It will approach young people neither as victims nor perpetrators of radicalisation, but as engaged, reflexive, often passionate social actors who seek information they can trust, as they navigate a world in which calls to radicalisation are numerous.
SPAAT4FOOD : Strategic Platform for Ameliorating Tunisian Higher Education on Food Sciences and Technology |
- Grant no: 585729-EPP- 1-2017- 1-TN- EPPKA2-CBHE- JP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2017-01-01 - 2020-12-31
- Site Web: https://www.spaat4food.com/
We have gathered the SPAAT4FOOD consortium and initiated the project in response to the urgent need to build up updated FST capacities. This domain is evolving at a low pace and experts are scarce. We spotted the need of Tunisian HE to educate/train young students for the sector f FST within an intention to strengthen the relationship between universities and food industries in order to help graduates grab the available employment opportunities. In this process we will also strengthen our institutions and build capacities of vocational HE institutes in FST, thus further improving our position as educators, training providers and consultancy experts. Additionally, we wish to contribute to the increase in awareness on FST. Also, we will try to help in pointing out the possibilities of the FST sector for job creation and self-employment. Accordingly, the aim of SPAAT4FOOD project is to improve the quality of the Tunisian higher education food studies by developing innovative teaching tools and promoting effective collaboration between University and the socio-economic sector.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2017-01-01 - 2020-12-31
- Site Web: https://www.spaat4food.com/
We have gathered the SPAAT4FOOD consortium and initiated the project in response to the urgent need to build up updated FST capacities. This domain is evolving at a low pace and experts are scarce. We spotted the need of Tunisian HE to educate/train young students for the sector f FST within an intention to strengthen the relationship between universities and food industries in order to help graduates grab the available employment opportunities. In this process we will also strengthen our institutions and build capacities of vocational HE institutes in FST, thus further improving our position as educators, training providers and consultancy experts. Additionally, we wish to contribute to the increase in awareness on FST. Also, we will try to help in pointing out the possibilities of the FST sector for job creation and self-employment. Accordingly, the aim of SPAAT4FOOD project is to improve the quality of the Tunisian higher education food studies by developing innovative teaching tools and promoting effective collaboration between University and the socio-economic sector.
TUNED : TUnisian Network for Employability and Development of graduates skills |
- Grant no: 573778-EPP-1-2016-IT-EPPKA2-CBHE-SP
- Programme: Erasmus+
- Période: 2016-10-15 - 2019-10-14
- Site Web: http://www.tuned-project.eu
The TUNED project (TUnisian Network for Employability and Development of graduates' skills) has been selected by the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA) of the European Commission for co-funding in the framework of the Erasmus+ programme, Key Action 2 - Cooperation for innovation and the exchange of good practices, Capacity Building in the field of Higher Education.
- Programme: Erasmus+
- Période: 2016-10-15 - 2019-10-14
- Site Web: http://www.tuned-project.eu
The TUNED project (TUnisian Network for Employability and Development of graduates' skills) has been selected by the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA) of the European Commission for co-funding in the framework of the Erasmus+ programme, Key Action 2 - Cooperation for innovation and the exchange of good practices, Capacity Building in the field of Higher Education.
CUDIMHA : Curriculum Development: An Innovative Master In History and Archaeology |
- Grant no:
- Programme: Erasmus+
- Période: 0000-00-00 - 0000-00-00
- Site Web: https://www.cudimha.eu/index.php/en/
Tunisia is among the world’s richest countries in the Mediterranean both from an historical and archaeological point of view. Its richness is of outstanding universal value, as proven by the 7 cultural and archaeological sites that have been inscribed in the UNESCO World Heritage List: the Amphitheatre of El Jem, the Medina of Tunis, the Archaeological Site of Carthage, the Punic Town of Kerkouane and its Necropolis, the city of Kairouan, the Medina of Sousse and finally the 65 hectares composing the archaeological site of Dougga. Against this backdrop, “Curriculum Development: An Innovative Master’s in History and Archaeology” - CUDIMHA intends to address the challenges faced by Tunisia in its path towards modernisation by bringing innovation in higher education system and institutions, new teaching methodologies and multidisciplinary contents, thus providing students and staff with new competences in the humanities field. A 2-year Master’s Programme (4 semesters), focused on the valorisation of history and archaeology, has been designed among the consortium partners, with special interest and important contributions coming from the Tunisian Higher Education Institutions (HEIs) involved. Tunisian partners see this opportunity as a pivotal move for the national Higher Education System to embark on a progressive path towards modernisation and internationalisation. Innovative teaching and learning approaches and methodologies will be implemented through the delivery of blended Teaching Units that combine in presence and on-line courses, tutored projects on the field, traineeships and experiences abroad. Furthermore, special attention will be paid to the criteria related to gender equality in access to scholarship. The participation of female students will be strongly encouraged through dissemination activities consisting, for example, in info days aiming at tackling the potential problem of gender gap in participation to the labour market.
- Programme: Erasmus+
- Période: 0000-00-00 - 0000-00-00
- Site Web: https://www.cudimha.eu/index.php/en/
Tunisia is among the world’s richest countries in the Mediterranean both from an historical and archaeological point of view. Its richness is of outstanding universal value, as proven by the 7 cultural and archaeological sites that have been inscribed in the UNESCO World Heritage List: the Amphitheatre of El Jem, the Medina of Tunis, the Archaeological Site of Carthage, the Punic Town of Kerkouane and its Necropolis, the city of Kairouan, the Medina of Sousse and finally the 65 hectares composing the archaeological site of Dougga. Against this backdrop, “Curriculum Development: An Innovative Master’s in History and Archaeology” - CUDIMHA intends to address the challenges faced by Tunisia in its path towards modernisation by bringing innovation in higher education system and institutions, new teaching methodologies and multidisciplinary contents, thus providing students and staff with new competences in the humanities field. A 2-year Master’s Programme (4 semesters), focused on the valorisation of history and archaeology, has been designed among the consortium partners, with special interest and important contributions coming from the Tunisian Higher Education Institutions (HEIs) involved. Tunisian partners see this opportunity as a pivotal move for the national Higher Education System to embark on a progressive path towards modernisation and internationalisation. Innovative teaching and learning approaches and methodologies will be implemented through the delivery of blended Teaching Units that combine in presence and on-line courses, tutored projects on the field, traineeships and experiences abroad. Furthermore, special attention will be paid to the criteria related to gender equality in access to scholarship. The participation of female students will be strongly encouraged through dissemination activities consisting, for example, in info days aiming at tackling the potential problem of gender gap in participation to the labour market.
SMWeld : |
- Grant no:
- Programme: Erasmus+
- Période: 0000-00-00 - 0000-00-00
- Site Web: http://www.smweld.com/
SM Weld’s overall goal is to implement the International System for Higher Education and Practical Qualification of Welding Personnel based on the harmonized European System for Welding. Based on this, the SM Weld project objectives are:
Develop and integrate the module Welding and Joining Specialization MSc in manufacturing programmes and training for International Welding Engineer certification
Develop and integrate the training modules in Welding for non-tertial education and certification training for International Welding Technologist certification.
Developing a common European recognized EdTrCert system for Partnership Countries (PCs) - Tunisia and Algeria
Establish the Welding Center in PCs to coordinate the partnerships and implement welding quality certification of companies
Contribute to welfare and improve the standards of life in PCs by securing and creating new jobs in strategic manufacturing areas.
- Programme: Erasmus+
- Période: 0000-00-00 - 0000-00-00
- Site Web: http://www.smweld.com/
SM Weld’s overall goal is to implement the International System for Higher Education and Practical Qualification of Welding Personnel based on the harmonized European System for Welding. Based on this, the SM Weld project objectives are:
Develop and integrate the module Welding and Joining Specialization MSc in manufacturing programmes and training for International Welding Engineer certification
Develop and integrate the training modules in Welding for non-tertial education and certification training for International Welding Technologist certification.
Developing a common European recognized EdTrCert system for Partnership Countries (PCs) - Tunisia and Algeria
Establish the Welding Center in PCs to coordinate the partnerships and implement welding quality certification of companies
Contribute to welfare and improve the standards of life in PCs by securing and creating new jobs in strategic manufacturing areas.
: Transferts des Savoirs Innovation Technologique Euromediterranée |
- Grant no:
- Programme: Erasmus+
- Période: 0000-00-00 - 0000-00-00
- Site Web: http://www.satelit-project.com/fr
Renforcer les Universités du Maghreb dans leur écosystème d’innovation par les capacités, les partenariats intersectoriels, le leadership pour :
Adapter leur positionnement en fonction des évolutions. Créer des synergies entre partenaires publics et privés par la mise en réseau et l’harmonisation des systèmes universitaires.
Soutenir la coopération entre les deux rives pour réaliser l’Espace Euro-méditerranéen de l’Enseignement supérieur, de la Recherche et de l’Innovation.
Contribuer à améliorer durablement le niveau de performance de la zone dans le secteur de l’Innovation et du transfert technologique.
Augmenter la capacité d’actions du projet par l’élargissement géographique et institutionnel du partenariat.
- Programme: Erasmus+
- Période: 0000-00-00 - 0000-00-00
- Site Web: http://www.satelit-project.com/fr
Renforcer les Universités du Maghreb dans leur écosystème d’innovation par les capacités, les partenariats intersectoriels, le leadership pour :
Adapter leur positionnement en fonction des évolutions. Créer des synergies entre partenaires publics et privés par la mise en réseau et l’harmonisation des systèmes universitaires.
Soutenir la coopération entre les deux rives pour réaliser l’Espace Euro-méditerranéen de l’Enseignement supérieur, de la Recherche et de l’Innovation.
Contribuer à améliorer durablement le niveau de performance de la zone dans le secteur de l’Innovation et du transfert technologique.
Augmenter la capacité d’actions du projet par l’élargissement géographique et institutionnel du partenariat.
ITG4TU : Information Technology Governance for Tunisian Universities |
- Grant no:
- Programme: Erasmus+
- Période: 0000-00-00 - 0000-00-00
- Site Web: https://itg4tu.uib.eu/
This project is aimed to gather a set of researchers from four european universities with a wide experience in developing and deploying IT Governance framework models from three different countries (Spain, Germany and Norway) to develop, adapt and test a new IT governance framework to be implemented in several Universities in Tunisia.
Expected results of this project include:
A better governance model for IT in Tunisian HEIs
An overall modernization of the governance processes for HEIs
A contribution of the cooperation between EU and Tunisia
- Programme: Erasmus+
- Période: 0000-00-00 - 0000-00-00
- Site Web: https://itg4tu.uib.eu/
This project is aimed to gather a set of researchers from four european universities with a wide experience in developing and deploying IT Governance framework models from three different countries (Spain, Germany and Norway) to develop, adapt and test a new IT governance framework to be implemented in several Universities in Tunisia.
Expected results of this project include:
A better governance model for IT in Tunisian HEIs
An overall modernization of the governance processes for HEIs
A contribution of the cooperation between EU and Tunisia
SALEEM : STRUCTURATION ET ACCOMPAGNEMENT DE L’ENTREPRENEURIAT ?TUDIANT AU MAGHREB |
- Grant no:
- Programme: Erasmus+
- Période: 0000-00-00 - 0000-00-00
- Site Web: https://www.projet-saleem.org/
Le projet SALEEM est mis en œuvre d’octobre 2017 à octobre 2020 par un consortium de 14 partenaires du Maroc, de Tunisie, de Belgique, de France et de Roumanie.
Co-financé par le programme Erasmus+ de l’Union européenne sur une durée de 3 ans, il a pour but de favoriser l’entrepreneuriat étudiant au Maroc et en Tunisie via :
La création d’un dispositif national d’étudiant-e-s entrepreneur-e-s au sein des systèmes d’enseignement supérieur des deux pays, permettant d’intégrer un projet de création d’entreprise au parcours universitaire.
La création de pôles d’accompagnement des étudiant-e-s entrepreneur-e-s au sein d’établissements de l’enseignement supérieur, en s’inspirant des meilleures pratiques développées en Belgique, en Roumanie et en France, notamment Pépite France (le réseau des 29 Pôles étudiants pour l’innovation, le transfert et l’entrepreneur).
- Programme: Erasmus+
- Période: 0000-00-00 - 0000-00-00
- Site Web: https://www.projet-saleem.org/
Le projet SALEEM est mis en œuvre d’octobre 2017 à octobre 2020 par un consortium de 14 partenaires du Maroc, de Tunisie, de Belgique, de France et de Roumanie.
Co-financé par le programme Erasmus+ de l’Union européenne sur une durée de 3 ans, il a pour but de favoriser l’entrepreneuriat étudiant au Maroc et en Tunisie via :
La création d’un dispositif national d’étudiant-e-s entrepreneur-e-s au sein des systèmes d’enseignement supérieur des deux pays, permettant d’intégrer un projet de création d’entreprise au parcours universitaire.
La création de pôles d’accompagnement des étudiant-e-s entrepreneur-e-s au sein d’établissements de l’enseignement supérieur, en s’inspirant des meilleures pratiques développées en Belgique, en Roumanie et en France, notamment Pépite France (le réseau des 29 Pôles étudiants pour l’innovation, le transfert et l’entrepreneur).
RESUME : RESeaU Méditerranéen pour l’Employabilité |
- Grant no: 561988-EPP-1-2015-1-IT-EPPKA2-CBHE-SP
- Programme: Erasmus+
- Période: 0000-00-00 - 0000-00-00
- Site Web: https://www.resumeproject.eu/
Le projet RESUME vise à améliorer et à renforcer le rôle et le potentiel des EES pour le développement de l’employabilité dans les pays Méditerranéens en adoptant un esprit d’entreprise transversale auprès des EES et en renfonçant l’interaction entre les universités, les entreprises et les décisionnaires.Le projet RESUME vise à réaliser quatre actions prioritaires établies par la CE, l’OCDE et les ETFs (2014) :
?tablir des comités intra-ministériels pour la formation à l’entreprenariat
?tablir un programme pour l’identification et l’échange des meilleures pratiques
Renforcer la coopération entre les EES et encourager l’activité entrepreneuriale et le dynamisme commercial
Créer un réseau d’entreprises du Sud de la Méditerranée crédible et attentif à la question de genres
- Programme: Erasmus+
- Période: 0000-00-00 - 0000-00-00
- Site Web: https://www.resumeproject.eu/
Le projet RESUME vise à améliorer et à renforcer le rôle et le potentiel des EES pour le développement de l’employabilité dans les pays Méditerranéens en adoptant un esprit d’entreprise transversale auprès des EES et en renfonçant l’interaction entre les universités, les entreprises et les décisionnaires.Le projet RESUME vise à réaliser quatre actions prioritaires établies par la CE, l’OCDE et les ETFs (2014) :
?tablir des comités intra-ministériels pour la formation à l’entreprenariat
?tablir un programme pour l’identification et l’échange des meilleures pratiques
Renforcer la coopération entre les EES et encourager l’activité entrepreneuriale et le dynamisme commercial
Créer un réseau d’entreprises du Sud de la Méditerranée crédible et attentif à la question de genres